Led 182017
Připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy
Optimální připravenost | Nedostatečná připravenost |
Dítě ví, jak se jmenuje, kolik má roků, dobře se orientuje v nejbližším okolí, umí vyprávět o sourozencích, o práci rodičů. | Dítě se neorientuje ve svém okolí. |
Vyjadřuje se celými větami, gramaticky správně, výslovnost bez vad. | Vyjadřuje se jednoslovně, zřídka samostatně, vady výslovnosti. |
Umí odpočítávat předměty do 10.
Zná pojmy více, méně stejně. |
Nedovede počítat. |
Orientuje se na stránce v knize, zná pojmy: nahoře – dole, pod – nad, vpravo – vlevo | Vázne pravolevá orientace, vázne orientace v prostoru. |
Správně užívá tužky, křídy, dovede popsat, co nakreslilo, v kresbě je možné rozlišit jednotlivé předměty, dovede stříhat. | Neobratně zachází s tužkou, nerado kreslí, v kresbě není možné rozeznat jednotlivé předměty. |
Dovede se soustředit při hře, kresbě, započaté činnosti se snaží dokončit, po skončené činnosti uklidí pracovní místo. Udržuje pořádek ve svých hračkách. | Těká od jedné činnosti ke druhé, často přerušuje práci, nic nedokončí. |
Dovede navázat kontakt s cizí osobou, zvládne odloučení od rodičů. Pěkně se baví s vrstevníky, při hře dokáže ustoupit druhému dítěti. | Dítě se vyhýbá kontaktu s cizími osobami, stydí se odpovědět, nenavazuje kontakt s vrstevníky, během her stojí stranou, je svárlivé, agresivní. |
Samostatně se umí obléknout, najíst, má základní hygienické návyky. Má vztah ke svým věcem, plní pokyny rodičů, je vedeno k pravidelné pomoci v domácnosti. | Dítě je nesamostatné, nedbá o své věci, ničí knihy, sešity. Je svéhlavé, nerado se podřizuje. |
Podřizuje se pokynům dospělých, chápe jejich nutnost, i když jsou pro ně právě nemilé. | Je neposlušné, umíněné, nevyhoví pokynům dospělých. |
Je nám líto, ale formulář pro přidávání komentářů je momentálně uzavřen.